Jaunumi no VRUA digitālo prasmju apmācību projekta, janvāris 2025

Published by ATCI on

Vieglās rūpniecības un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts.
Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/005

Konference DIGI SPĒKS: digitālo prasmju attīstība vieglās rūpniecības nozarē

Pērn decembrī Kuldīgā norisinājās apjomīga konference DIGI SPĒKS. Tā sniedza praktisku ieskatu digitālo prasmju attīstībā vieglās rūpniecības nozares uzņēmējdarbībā, kuru vienlaikus papildināja IKT, kokrūpniecības, tūrisma un būvniecības nozaru pārstāvji, tostarp uzņēmēji, eksperti, nozaru līderi un citi interesenti. Konferences galvenais rīkotājs bija Nodibinājums “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks”.

Konferences laikā uzņēmumu pārstāvji un nozaru eksperti dalījās ar pieredzes un veiksmes stāstiem par rezultātu sasniegšanu, pateicoties digitālo prasmju izmantošanai. Tāpat tā bija iespēja dibināt jaunus kontaktus, veidot sadarbības un satikt daudz iedvesmojošu cilvēku vienuviet. Pasākuma laikā prezentācijas par digitalizāciju bija sagatavojuši: Gvido Grīnbergs no Nodibinājuma “Ventspils Augsto tehnoloģiju parks”, Pauls Siliņš no RigaTechGirls, Kaspars Rožkalns no SIA “UPB Nams”, Jurģis Kalniņš no SIA „Rietumu būvvadība”, Marija Gordina no MG Digital Fashion Studio, Aleksandrs Bobrovs no SIA “Trempel”, Olavs Rāciņš no Delulu Solutions, Antra Meike no SIA “Hotel Virkas muiža”, Sintija Pusaudze no Liepājas Tūrisma informācijas biroja, Edgars Makarovs no SIA “Kurekss”, Sandis Fogelmanis no SIA “Stiga RM”, Kristaps Freimanis no SIA “TestDevLab” un Agate Ambulte no Digitālo inovāciju parka.

Ekonomikas ministrijas Uzņēmējdarbības atbalsta departamenta direktore Ilze Lore konferences dalībniekus informēja par pieejamo finansiālo atbalstu uzņēmumu digitalizācijai, apmācību kursiem un iespējām saņemt finansējumu no ES atbalsta programmām. Galvenais secinājums – digitālās prasmes vairs nav tikai nākotnes nepieciešamība, bet gan šodienas realitāte. Mūsdienu uzņēmumu konkurētspēja un efektivitāte ir tieši atkarīga no spējām pielāgoties digitālajai videi. Digitalizācija ir nepārtraukts process, kas prasa elastību, zinātkāri un gatavību mācīties.

Avots: vatp.lv

 


Digitalizācija uzņēmumam palīdz aptvert lielāku pasaules tirgu, kā arī piesaistīt vairāk potenciālo klientu!

Intervijā piedalās:
Ieva Ruka
Kāzu kleitu dizaina studija “Amelii”
Dibinātāja, dizainere


Kāda ir kāzu kleitu zīmola Amelii specializācija vieglās rūpniecības nozarē?

Pārstāvu zīmolu Amelii – kāzu kleitu dizaina studiju. Šujam, ražojam kāzu kleitas jau 10 gadus, esam diezgan stabili vietējā tirgū Latvijā, kā arī aptveram diezgan plašu eksportu, eksportējam uz Amerikas Savienotajām valstīm, pa visu Eiropu, pat uz Austrāliju un līdzīgiem tālākiem galamērķiem.

Kāpēc nozarē strādājošajiem ir svarīgi pastāvīgi mācīties?

Vieglās rūpniecības nozarē ir svarīgi pastāvīgi mācīties un atjaunot zināšanas, jo, kā jau mēs labi zinām, modes tendences mainās vēja ātrumā. Tas, kas mēs bijām 10 gadus atpakaļ, vai tas, ko darījām pat 5 gadus atpakaļ, to mēs vairs nevaram darīt šodien, jo mode attīstās, tāpat arī rokraksts, piegrieztnes, stils, materiāli, diegi; modes industrijā viss strauji mainās, ir jāiet tam līdzi, jāspēj konkurēt.

Kādas kompetences nozarē ir svarīgākās vadības līmenī?

Manuprāt, vadītājam ir jābūt draudzīgam, jo draudzīgas attiecības uzņēmumā ir ļoti svarīgas. Pirms uzsāku savu uzņēmējdarbību, esmu strādājusi daudz un dažādus darbus, esmu mācījusies šūt, esmu pati pārdevusi, līdz ar to esmu izgājusi cauri dažādiem cikliem, lai saprastu, ko savā uzņēmumā nevajadzētu darīt, un ko tieši vajadzētu, lai darbinieks justos mīlēts, novērtēts un vajadzīgs. Vadītājam ir jāiedvesmo savi darbinieki, lai kopā izvirzītu uzņēmuma mērķus, lai kopā mēs sasniegtu šos mērķus, lai dienas vai mēneša beigās mēs būtu gandarīti par padarīto darbu. Viens no vissvarīgākajiem – lai darbiniekam patiktu nākt uz darbu, vadītājam ir jārada tāda sajūta, kā arī darba videi ir jābūt patīkamai, kur gribas uzturēties.

Kā tiek ieviestas informācijas tehnoloģijas un kāpēc ir svarīgi tās apgūt?

Manuprāt, mūsu zīmola darbība ir mazliet vecmodīga, jo mēs joprojām izmantojam papīra piegrieztnes, zīmuļus, centimetrus un metrus mērām ar lineālu, mērlentēm, tas viss notiek papīra formātā.

Taču izmantojam digitālo mārketingu, tā ir mūsu mājaslapa, sociālie tīkli, kas palīdz attīstīt starptautisko pārdošanu, eksportu. Pateicoties e-komercijai, varam tirgot kāzu kleitas pa visu pasauli. Digitalizācija uzņēmumam palīdz parādīt sevi plašāk, aptvert lielāku pasaules daļu un tirgu, kā arī piesaistīt vairāk potenciālo klientu un pircēju.

Kāds ir Jūsu redzējums par vieglās rūpniecības nozares attīstību nākotnē?

Kopumā par vieglo rūpniecību nākotnē diemžēl mans redzējums ir diezgan skeptisks, jo profesija drēbnieks tiešām izmirst, arī mēs saskaramies ar grūtībām piesaistīt jaunas darba rokas – drēbnieces, šuvējas – kas palīdzētu attīstīties vēl plašāk, tas patiesībā stagnē uzņēmuma attīstību. Cik man ir zināms, jo esmu mēģinājusi to pētīt, jaunie cilvēki vairs nevēlas apgūt šīs profesijas. Es vēlētos motivēt jauniešus iet un mācīties par drēbniekiem un šuvējiem, jo profesija tiešām ir pieprasīta. Šajā sfērā mūsdienās dizaineru ir diezgan daudz un viņiem ir vairums interesantu ideju, tādēļ šūšanas pakalpojumu pieprasījums tikai augs.

 


Eiropas Komisijas Atveseļošanas un noturības mehānisma ieviešanas darba grupas eksperts Anatoly Subocs uzsver: “Digitalizācija ir galvenais Eiropas Savienības (ES) ekonomikas izaugsmes virzītājspēks, veicinot konkurētspēju, inovācijas un ilgtspējīgu attīstību. Ar ES atbalstu Latvija investē digitālo prasmju attīstībā un uzņēmumu digitālajā transformācijā, izveidojot Digitālās inovācijas centrus un nodrošinot apmācības iedzīvotājiem un uzņēmumiem.”

Avots: vatp.lv

 


Informācija par vienu no projektā pieejamajiem kursiem:

Kvalitātes uzraudzības un kontroles digitālie risinājumi

PASNIEDZĒJS:
Normunds Reips

APMĀCĪBU KURSA SATURS:

  • Procesu pārskatīšana (reingeniering);
  • Procesu vadības metožu apskats un piemērotāko digitālo risinājumu izvēle;
  • Kvalitātes risku jēdziens, risku pārskatīšana un nepieciešamo kontroles pasākumu iniciēšana;
  • Procesu vērtēšanas, atbilstības novērtēšanas un mērīšanas automatizācijas metožu apskats;
  • Būtisko kontroles punktu (BKP / KKP) noteikšana;
  • Mērāmo procesu datu ieguves, apkopošanas un analīzes digitālie risinājumi;
  • Pilnveides jomu un preventīvo pasākumu noteikšana;
  • Pilnveides metožu un procedūru pārskatīšana.

Digitālais mārketings

VIEGLĀS RŪPNIECĪBAS UZŅĒMUMU ASOCIĀCIJA

Piedāvā apmācību projektu
“Vieglās rūpniecības un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts”
Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/005
Projekta īstenošana līdz 2026.gada 30.jūnijam
Pieteikšanās jaunām apmācībām projektā ir atvērta līdz 2026.gada 30.aprīlim
Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu apmacibas@atci.lv

Projekta investīcijas mērķis ir nodrošināt Latvijas Republikā reģistrētus sīkos (mikro), mazos, vidējos un lielos komersantus ar digitālajām, robotizācijas un automatizācijas pamatprasmēm, digitālo pārveidi un digitālajām inovācijām, tai skaitā prasmēm, kas sekmētu eksporta veicināšanu, augsta līmeņa digitālās pārvaldības pamatprasmēm uzņēmumu vadības līmenī un prasmēm digitālo tehnoloģiju izmantošanai dažādos uzņēmējdarbības procesos.

Projekts tiek īstenots ar Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda finansiālu atbalstu.
Projekta sākotnējās kopējās attiecināmās izmaksas ir EUR 1 134 000, t.sk. plānotais Atveseļošanas fonda atbalsts – EUR 567 000.

Publikācijā paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.


Lejupielādēt PDF

Categories: Ziņas