Jaunumi no VRUA digitālo prasmju apmācību projekta, augusts 2025

Published by ATCI on

Vieglās rūpniecības un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts.
Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/005

 „Pļava” kā dizaina resurss: vietējā identitāte un inovācija vienā audumā

No 2025. gada 12. jūnija līdz 24. augustam Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā Rīgā apskatāma izstāde “Pļava”, kurā satikušās divas tekstila pasaules dimensijas – mākslinieces Ivetas Vecenānes laikmetīgie gobelēni un vairāk nekā 200 amata meistaru darinātas segas no visiem Latvijas novadiem. Šī ekspozīcija nav tikai estētisks baudījums – tā piedāvā vērtīgas atziņas par mūsdienu dizaina, kultūras mantojuma un amatniecības mijiedarbību, kas var iedvesmot arī tekstila ražotājus un dizaina praktiķus.

Izstādes ideja radusies, saplūstot divām ilgstošām iecerēm – māksliniecei Vecenānei bija vēlme vienkopus izrādīt savu pļavas tēmai veltīto gobelēnu ciklu, bet Latvijas Nacionālais kultūras centrs meklēja iespēju parādīt amata meistaru darinātās segas. Rezultāts ir harmonisks kopdarbs, kurā tradicionālās aušanas tehnikas savijas ar laikmetīgās tekstilmākslas krāsu un formu meklējumiem. Katrs darbs pauž individuālu rokrakstu un stāstu, vienlaikus saglabājot saikni ar Latvijas kultūras kodu.

Šāda tikšanās starp tradīciju un radošo brīvību īpaši uzrunā tekstila un dizaina jomas profesionāļus. Tā atgādina, cik liels potenciāls slēpjas amatniecībā, ja to papildina mūsdienīgs skatījums un konteksts. Mūsdienās, kad aizvien vairāk tiek novērtēti vietējie resursi, roku darbs un autentiskums, šāda veida izstādes izgaismo iespējas attīstīt produktus ar dziļu kultūras vērtību un pievienotu stāstu.

Māksliniece Iveta Vecenāne atzīst, ka iedvesmu smēlusies pļavā – vietā, kur daba atklājas visā savā smalkumā un ritmā. Viņas gobelēni ir meditatīvs process, kuru caurvij pietāte pret dabu, dzīves ritmu un senču pasaules izpratni. Šīs izjūtas viņa meistarīgi pārvērš darbos, kas uzrunā arī mūsdienu skatītāju.

Tikmēr amata meistaru segas demonstrē, kā tradicionālas tehnikas iespējams pielāgot šodienas gaumei – to kompozīcijās atspoguļojas gan reģionālie krāsu kodi, gan katra meistara personiskais skatījums. Šis piemērs apliecina, ka amatu prasmes ir dzīvas un spēj mainīties laikmetam līdzi, nezaudējot saknes.

Izstādes laikā norisinās arī izglītojoši pasākumi, kuros piedalās profesionāļi no dažādām jomām – tekstilmākslas, dizaina, kultūras menedžmenta, bioloģijas un izstāžu scenogrāfijas. Šāda pieredzes apmaiņa ir nozīmīga ne tikai māksliniekiem, bet arī tiem, kas darbojas praktiskajā ražošanā un produktattīstībā.

“Pļava” ir spilgts piemērs, kā, saglabājot cieņu pret tradīciju, iespējams radīt mūsdienīgu un iedvesmojošu stāstu. Šis satikšanās punkts starp mākslu, amatniecību un dizainu piedāvā idejas un impulsus arī tiem, kuri ikdienā strādā ar tekstilu, materiālu izvēli, formu radīšanu un zīmola stāstu. Tā ir telpa, kurā skaidri iezīmējas, ka kultūras mantojums nav pagātne – tā ir dzīvotspējīga daļa no mūsu radošās nākotnes.

Avots: lnmm.gov.lv

 


Inovatīvi logu noformējumi un digitālie risinājumi – “Aizkaru Fabrikas” pieredze

Intervijā piedalās:
Aigars Meiers
“Aizkaru Fabrika”
Tehniskais direktors


Kāda ir “Aizkaru Fabrika” uzņēmuma darbības joma un specializācija?

Uzņēmums “Aizkaru Fabrika” dibināts pirms aptuveni septiņiem gadiem ar mērķi klientiem nodrošināt premium līmeņa aizkarus un logu noformējumu, kas ietver gan aizkarus, gan žalūzijas. Tāpat piedāvājam aizkaru motorizāciju jeb automatizāciju.

Darbojamies šajā nozarē ar sirdi un dvēseli, vienmēr tiecoties pēc tā, lai klients būtu pilnībā apmierināts ar mūsu darbu un vēlētos mūs ieteikt arī citiem.

Kādas informācijas tehnoloģijas tiek ieviestas nozarē un kāpēc to apguve ir būtiska?

Papildus reklāmas un digitālā mārketinga rīkiem, mūsu uzņēmumā ir īpaši svarīgi, lai darbinieki spētu izprast un domāt līdzi klientu vajadzībām un jautājumiem. Tāpat darbs ar arhitektu dokumentiem, procesiem un projektiem prasa prasmi strādāt ar dažādām digitālajām programmām un aplikācijām. Šo tehnoloģiju apguve ir būtiska, lai efektīvi un kvalitatīvi veiktu savu darbu.

Kā digitālie risinājumi var uzlabot uzņēmuma procesus un veicināt ilgtspēju?

Digitalizācija ir ļoti svarīgs un aktuāls jautājums mūsu uzņēmumā. Visa komunikācija ar klientiem notiek elektroniskā vidē, tāpat arī piedāvājumu sagatavošana un izstrāde norit attālināti, tādējādi mēs spējam strādāt ar klientiem arī ārpus valsts robežām. Līdz ar to spēja darboties ar digitālajiem rīkiem mums ir ļoti būtiska.

Darbs ar klientu datu bāzēm un CRM sistēmām nodrošina uzņēmuma spēju ātri un efektīvi apkalpot klientus.

Vai esat digitalizējuši kādus uzņēmuma procesus?

Jā, esam digitalizējuši klientu apkalpošanas procesus. Mūsu darbinieki izmanto CRM sistēmu, kas ļauj rūpīgi sekot līdzi katra projekta attīstībai. Logu noformējuma projekti nereti ilgst vairākas nedēļas vai pat mēnešus, tāpēc ir būtiski kontrolēt visas projekta fāzes un informēt klientu par pasūtījuma statusu. Mūsu skatījumā klientam ir svarīgi zināt, kurā stadijā atrodas viņa pasūtījums. Digitalizācija palīdz mums nodrošināt šo procesu kontroli un savlaicīgu informācijas nodošanu klientiem.


Eiropas Parlamenta Digitālās politikas komitejas padomnieks Mārtiņš Jēkabs 2025. gada aprīlī uzsvēra digitālo prasmju nozīmi Eiropas Savienības nākotnei un attīstībai:

“Digitālās prasmes ir stūrakmens, lai nodrošinātu Eiropas Savienības ekonomisko un sociālo attīstību, kā arī iekļaujošu sabiedrību.”

Šis uzsvars uz digitālo prasmju pilnveidošanu ir svarīgs solis ceļā uz modernu un iekļaujošu Eiropu.

Avots: europarl.europa.eu

 


Informācija par vienu no projektā pieejamajiem kursiem:

ChatGPT digitālajā mārketingā: Reklāmas pamatkurss no kampaņas izveides līdz automatizācijai ar digitāliem rīkiem

PASNIEDZĒJA:
Roberta Grīga

APMĀCĪBU KURSA SATURS:

  • Digitālā mārketinga pamati un kanāli;
  • Datu izsekošana un analīze ar GTM un GA4;
  • Digitālā mārketinga un reklāmas stratēģijas izveide ar
    ChatGPT;
  • Google un Meta Ads reklāmas kontu izveide un
    sagatavošana darbam;
  • Atslēgvārdu izpēte lapas SEO un reklāmai Google
    meklēšanas tīklā ar ChatGPT un atslēgvārdu plānotāju;
  • Reklāmu sagatavošana un kampaņu palaišana Google
    meklēšanas tīklā;
  • Reklāmu sagatavošana un kampaņu palaišana Google
    displeja tīklā un Youtube;
  • Reklāmu sagatavošana un kampaņu palaišana Meta Ads;
  • ChatGPT satura izveide sociālajiem tīkliem – komunikācijas
    plāna un satura izveide un automatizācija;
  • Ievads e-pastu mārketingā un kā veidot newsletter plānu un
    saturu ar ChatGPT palīdzību;
  • Kampaņu rezultativitātes rādītāji un rezultātu analīze;
  • AI (un ne tikai) rīki un to izmantošana digitālajā mārketingā.

Digitālie pārdošanas risinājumi

VIEGLĀS RŪPNIECĪBAS UZŅĒMUMU ASOCIĀCIJA

Piedāvā apmācību projektu
“Vieglās rūpniecības un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts”
Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/005
Projekta īstenošana līdz 2026.gada 30.jūnijam
Pieteikšanās jaunām apmācībām projektā ir atvērta līdz 2026.gada 30.aprīlim
Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu apmacibas@atci.lv

Projekta investīcijas mērķis ir nodrošināt Latvijas Republikā reģistrētus sīkos (mikro), mazos, vidējos un lielos komersantus ar digitālajām, robotizācijas un automatizācijas pamatprasmēm, digitālo pārveidi un digitālajām inovācijām, tai skaitā prasmēm, kas sekmētu eksporta veicināšanu, augsta līmeņa digitālās pārvaldības pamatprasmēm uzņēmumu vadības līmenī un prasmēm digitālo tehnoloģiju izmantošanai dažādos uzņēmējdarbības procesos.

Projekts tiek īstenots ar Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda finansiālu atbalstu.
Projekta sākotnējās kopējās attiecināmās izmaksas ir EUR 1 134 000, t.sk. plānotais Atveseļošanas fonda atbalsts – EUR 567 000.

Publikācijā paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.


Lejupielādēt PDF

Categories: Ziņas