Jaunumi no VRUA digitālo prasmju apmācību projekta, novembris 2025

Published by ATCI on

Vieglās rūpniecības un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts.
Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/005

Baltijas Biznesa forums 2025:
Atklāj uzņēmumu izaugsmes iespējas!

Šī gada 25. un 26. novembrī Rīgā notiks Baltijas Biznesa forums 2025 – lielākais uzņēmējdarbībai veltītais pasākums Baltijas valstīs, kas šogad pievērsīsies tēmai “Pārmaiņas kā izaugsmes potenciāls”. Forums pulcēs vairāk nekā 500 uzņēmējus, investorus, ekspertus un viedokļu līderus, lai kopīgi meklētu atbildes uz jautājumu – kā neparedzamu pārmaiņu laikmetā izmantot šo enerģiju attīstībai, nevis baidīties no tās.

Kā uzsver SEB bankas valdes loceklis Kārlis Danēvičs, “neparedzamas pārmaiņas ir mūsu ikdienas jaunā “normalitāte”. Vienai krīzei seko cita, neprognozējamība rada stresu un vēlmi nocietināties pret aizvien jauniem izaicinājumiem un riskiem. Tomēr nocietināšanās šādos apstākļos nav izeja. Tieši pretēji – pieņemot neparedzamas pārmaiņas kā daļu no mūsu ikdienas, saglabājot atvērtību neordināriem risinājumiem un jaunām pieejām, pārmaiņu enerģiju var izmantot izaugsmei.”

Viens no svarīgiem aspektiem, kas saistās ar mūsdienu uzņēmējdarbību, ir digitālā transformācija un tehnoloģiju izmantošana, un tas būs iekļauts foruma programmā. Kā uzsver foruma vadītājs Juris Kabakovs, “Informācijas tehnoloģijas, mākslīgais intelekts, biznesa modeļu maiņa un klientu gaidas – mēs dzīvojam nemitīgi mainīgā pasaulē un biznesa vidē, kur par nākotnes čempioniem kļūs tie, kuri domā ātrāk, rīkojas drosmīgāk un ir gatavi paši veidot jaunus spēles noteikumus, nevis pielāgoties citu idejām. “Baltijas Biznesa forums” ir plats solis šajā virzienā – tā ir investīcija jūsu biznesa nākotnē.”

Pasākuma devīze – “Izmanto mirkli! Padari savu dzīvi neparastu!” – iemieso foruma būtību: apzināties pārmaiņas kā iespēju, nevis draudu. Forumā uzstāsies starptautiski atzīti eksperti un lektori – Freds Kolantonio, Džefs Ramms, Naidžels Risners, Urzula Klāra Deška, Endrū Braiants un Fredriks Milani –, kuri dalīsies pieredzē par līderību, komunikāciju, inovācijām un digitalizācijas nozīmi biznesa ilgtspējā un izaugsmē.

Digitālās attīstības nozīmi uzņēmējdarbībā īpaši akcentēs arī SEB inovāciju vadītājs Baltijas valstīs un Tartu universitātes asociētais profesors Fredriks Milani, kura skatījums ļaus ielūkoties nākotnes uzņēmējdarbībā, kur prognozes balstās precīzos algoritmos un dati kļūst par galveno lēmumu pieņemšanas rīku. Šī pieeja atspoguļo foruma centrālo ideju – nākotnē uzvarēs tie, kuri ne tikai izmanto tehnoloģijas, bet spēj saskatīt tajās stratēģisku vērtību un radīt inovācijas no pārmaiņām.

Kā norāda ERGO vadītāja Baltijas valstīs Urzula Klāra Deška, “pārmaiņu ātrums mūsdienu biznesa pasaulē ir straujāks nekā jebkad agrāk. Patiesi svarīgi ir tas, kā mēs pielāgojamies – kā spējam palikt atvērti, elastīgi un pārvērst izaicinājumus iespējās. Izšķirošais faktors vienmēr ir cilvēki – tas, kā sanākam kopā, atbalstām cits citu un vadām ar kopīgu mērķa apziņu. “Baltijas Biznesa forums” kalpo tam kā spēcīga platforma.”

Divu dienu laikā Rīgā vienuviet sastapsies drosmīgi līderi un domātāji, kuru atšķirīgās pieredzes un idejas palīdzēs rast jaunas pieejas uzņēmumu attīstībai neparedzamības apstākļos. Šis notikums kalpo kā ietekmīga ideju un kontaktu platforma, kur Baltijas uzņēmumi stiprina savas pozīcijas un gatavojas nākamajai izaugsmes pakāpei.

Avots: bismart.lv

 


Tehnoloģijas palīdz, cilvēks saprot – par līdzsvaru modernā klientu apkalpošanā

Intervijā piedalās:
Reinis Zarāns
SIA “RZ Training and Consulting”
Konsultants un treneris


Kāda ir uzņēmuma SIA “RZ Training and Consulting” darbības joma?

SIA “RZ Training and Consulting” piedāvā apmācības uzņēmumiem – gan publiskajam sektoram, gan privātajiem uzņēmumiem. Mūsu fokuss ir klientu apkalpošana un komunikācija ar sarežģītiem klientiem. Piedāvājam arī pilna cikla uzņēmuma situācijas un klientu apkalpošanas procesu analīzi. Palīdzam sakārtot iekšējās klientu apkalpošanas kvalitātes kontroli, mērķu izsekošanu, procesu aprakstus un citus ar klientu apkalpošanu saistītus jautājumus.

Kopumā palīdzam uzņēmumiem dažādos veidos – ar klātienes, tiešsaistes un videoapmācībām, kā arī konsultāciju projektiem, lai uzlabotu klientu apkalpošanas kvalitāti un efektivitāti.

Kā digitalizācija ir ietekmējusi Jūsu uzņēmuma darbību un klientu apkalpošanas procesus?

Tāpat kā visur pasaulē, digitalizācija notiek straujiem soļiem. Ja mēs jautātu jebkuram uzņēmuma vadītājam: “Vai jūs kaut ko digitalizējat?”, atbilde, visticamāk, būtu – “jā”. Tas ir ļoti pozitīvi, jo digitalizācija palīdz sakārtot un efektivizēt procesus, ietaupīt laiku un cilvēkresursus.
Runājot tieši par klientu apkalpošanu, digitalizācija nodrošina labākus risinājumus klientu apkalpošanas organizēšanā, ātrāku problēmu risināšanu un augstāku pakalpojumu kvalitāti. Tā sniedz efektivitāti, ātrumu un precizitāti.

Protams, jārunā arī par riskiem. Šobrīd daudz tiek runāts par mākslīgo intelektu – tas ir lielisks palīgs, kuru noteikti vērts izmantot uzņēmumos. Taču jāatceras, ka mākslīgais intelekts nav “burvju nūjiņa”, kas automātiski sakārto visus procesus.

Patiesībā mākslīgais intelekts ļoti spilgti izgaismo procesus, kas uzņēmumā nav sakārtoti. Piemēram, ja ieviešam MI aģentu, tam jānodrošina piekļuve zināšanām, jābūt aprakstītiem procesiem – tikai tad šāds rīks var efektīvi strādāt. Tāpat būtu stāstā par darbinieku uzņēmumā, kurš ir, piemēra, klientu apkalpošanas speciālists.

Mākslīgais intelekts nav īstermiņa risinājums – tas prasa ilgtermiņa darbu, apmācības un atbalstu.

Es teiktu, ka mākslīgais intelekts parāda tiesi ļoti spilgti parāda visus tos procesus, kas uzņēmumā nav sakārtoti. Piemēram, ja ieviešam mākslīgā intelekta aģentu, tad viņš ir jāapmāca tieši tapat kā cilvēks – ir jānodrošina, lai būtu pieeja zināšanām, ir jānodrošina, lai procesi būtu sakārtoti un aprakstīti un tad mākslīgā intelekta aģents varētu būt spējīgs sadarboties veiksmīgi. Tie riski noteikti ir, ka nevajag domāt par MI kā par īstermiņa ātru risinājumu. Tas noteikti ir stāsts, kur ir nepieciešama ilglaicīga darbība un atbalsts.

Vai digitalizācija, Jūsuprāt, var aizstāt cilvēka lomu klientu apkalpošanā, vai tomēr svarīgākais joprojām ir cilvēciskais kontakts?

Klientam būtībā ir vienalga, kas viņam palīdz – cilvēks vai tehnoloģija. Ja viņš var pats atrast nepieciešamo informāciju labi izveidotā “jautājumu un atbilžu” sadaļā, tas ir lieliski. Ja MI aģents spēj sniegt palīdzību ātri un jebkurā diennakts laikā – cilvēka iesaiste nav vajadzīga.
Tomēr jautājums ir – vai tehnoloģijas šobrīd spēj palīdzēt visās situācijās? Realitātē vēl pastāv pietiekami liels apjoms sarežģītu gadījumu, kur mākslīgais intelekts vai pašapkalpošanās sistēmas nespēj sniegt atbilstošu risinājumu. Tas var būt saistīts ar pārāk komplicētu informāciju, integrācijas ierobežojumiem vai situācijām, kur nepieciešams empātisks, emocionāls kontakts ar klientu.

Tāpēc arī tuvāko gadu laikā cilvēka loma klientu apkalpošanā saglabāsies – īpaši sarežģītās un emocionāli jutīgās situācijās. Nākotne, visticamāk, būs sadarbības modelis, kur cilvēks un tehnoloģijas strādā ciešā sasaistē.

Kā digitālie rīki un datu analītika palīdz ražošanas uzņēmumiem ātrāk reaģēt uz tirgus tendencēm un pielāgoties klientu individuālajām vajadzībām?

Mūsdienu digitālie rīki ļauj daudz ātrāk un vienkāršāk iegūt un analizēt klientu viedokļus. Ja agrāk klientu aptaujas un atgriezeniskās saites apkopošana bija jāveic manuāli, tagad šos procesus iespējams automatizēt.

Īpaši vērtīgi ir brīvie komentāri un detalizētās atbildes – tieši tie sniedz visdziļāko ieskatu klientu pieredzē. Jaunās tehnoloģijas ļauj šos datus apkopot, analizēt un balstoties uz tiem – veidot uzlabojumus uzņēmuma darbībā. Tas palīdz ātrāk pielāgoties tirgus izmaiņām un klientu individuālajām vajadzībām.


2025. gada 5. jūnijā Eiropas Komisija kopā ar Kaju Kallasu, Augsto pārstāvi ārlietās un drošības politikā un Komisijas viceprezidenti, publiskoja kopīgu komunikāciju par jauno “Starptautisko digitālo stratēģiju”. Viņa norādīja:

“Eiropai ir milzīgs potenciāls paplašināt savu ģeopolitisko ietekmi digitālajos jautājumos, un šodien mēs izklāstām skaidru vīziju, kā to īstenot. Mēs esam gatavi ciešāk sadarboties ar partneriem kopīgos digitālajos izaicinājumos, vienlaikus saglabājot individuālās tiesības un brīvības, kas ir būtiskas efektīvai globālai digitālajai pārvaldībai.”

Avots: cyprus.representation.ec.europa.eu

 


Informācija par vienu no projektā pieejamajiem kursiem:

Etsy.com e-komercijas platformas pamatkurss pārdošanai internetā

PASNIEDZĒJA:
Edīte Klīdzēja

APMĀCĪBU KURSA SATURS:

  • Etsy produkta idejas novērtēšana un atrašana;
  • Etsy e-veikala palaišanas principi;
  • Digitālie rīki auditorijas piesaistei Etsy veikalam;
  • Citi interneta peļņas kanāli uzņēmējdarbības paplašināšanai.

Digitālo prasmju attīstība

VIEGLĀS RŪPNIECĪBAS UZŅĒMUMU ASOCIĀCIJA

Piedāvā apmācību projektu
“Vieglās rūpniecības un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts”
Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/005
Projekta īstenošana līdz 2026.gada 30.jūnijam
Pieteikšanās jaunām apmācībām projektā ir atvērta līdz 2026.gada 30.aprīlim
Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu apmacibas@atci.lv

Projekta investīcijas mērķis ir nodrošināt Latvijas Republikā reģistrētus sīkos (mikro), mazos, vidējos un lielos komersantus ar digitālajām, robotizācijas un automatizācijas pamatprasmēm, digitālo pārveidi un digitālajām inovācijām, tai skaitā prasmēm, kas sekmētu eksporta veicināšanu, augsta līmeņa digitālās pārvaldības pamatprasmēm uzņēmumu vadības līmenī un prasmēm digitālo tehnoloģiju izmantošanai dažādos uzņēmējdarbības procesos.

Projekts tiek īstenots ar Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda finansiālu atbalstu.
Projekta sākotnējās kopējās attiecināmās izmaksas ir EUR 1 134 000, t.sk. plānotais Atveseļošanas fonda atbalsts – EUR 567 000.

Publikācijā paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.


Lejupielādēt PDF

Categories: Ziņas