Jaunumi no Vieglās rūpniecības un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekta, novembris 2025

Published by ATCI on

Tehnoloģisko inovāciju un darbaspēka produktivitātes apmācības vieglās rūpniecības saistīto nozaru komersantiem
Projekta nr. 4.2.4.1/1/24/A/003

Latvijas Dizaina gada balva 2026 aicina iesniegt darbus – iespēja izcelt Latvijas dizaina sasniegumus

No 2025. gada 5. novembra līdz 5. decembrim atvērta rudens pieteikšanās Latvijas Dizaina gada balvai 2026 – nacionālas nozīmes apbalvojumam, kura mērķis ir atklāt un popularizēt Latvijas dizaineru izcilākos darbus, vienlaikus veicinot nozares attīstību. Darbus var iesniegt piecās kategorijās: produktu dizains, pakalpojumu dizains, komunikācijas dizains, vides dizains un digitālie risinājumi. Atsevišķi tiks vērtēts jauno dizaineru veikums, radot iespēju iesaistīt gan pieredzējušus profesionāļus, gan studējošos dizainerus.

Latvijas Dizaina gada balva 2026 uzsāk jaunu konkursa ciklu, kas ilgs līdz 2028. gadam. Konkursu rīko Latvijas Dizaina centrs (LDC), turpinot valsts uzticēto uzdevumu kvalitātes novērtēšanā dizaina jomā. LDC vadītāja Dita Danosa uzsver: «Esam lepni par pēdējos trīs gados paveikto. Redzam, ka konkurss ne vien veicinājis sabiedrības izpratni par dizainu, bet arī pašiem dizaineriem sniedz pārliecību par viņu darbu kvalitāti un iedrošinājis iziet starptautiskajā arēnā – piedalīties konkursos, izstādēs un mesēs, tādējādi veicinot ne vien savu, bet arī Latvijas dizaina atpazīstamību kopumā. Iesākto ceļu vēlamies turpināt arī nākamajos trīs gados, tāpēc šogad par Latvijas Dizaina gada balvas vadmotīvu izvēlēta “Virzība”».

Darbu iesniegšana notiek divos posmos – rudens pieteikšanās līdz 5. decembrim un ziemas pieteikšanās no 15. februāra līdz 15. martam. Konkursam iespējams pieteikt darbus, kas radīti kopš 2023. gada janvāra, neatkarīgi no tā, vai tie īstenoti Latvijā vai ārvalstīs, ja to autori ir Latvijas pilsoņi. Darbus var iesniegt gan paši autori, gan pasūtītāji un īpašnieki.

Konkursa darbi tiek vērtēti divās kārtās. Pirmajā atlases žūrija izvērtē visus saņemtos darbus un izvirza nominantus otrajai kārtai. Fināla žūrija nosaka finālistus un katras kategorijas uzvarētājus, kā arī Latvijas Dizaina gada balvas Grand Prix un Jaunā dizainera titula ieguvējus.
Vērtēšanas kritēriji ietver idejas oriģinalitāti, problēmas risinājuma atbilstību, koprades aspektu, funkcionalitāti, estētiku, ekonomisko nozīmīgumu, ilgtspēju un sociālo nozīmību. Atlases žūrijā darbojas pieredzējuši Latvijas dizaineri un arhitekti, tai skaitā Maija Rozenfelde, Ieva Kalēja, Liene Drāzniece un citi.

Plašāka informācija par darbu iesniegšanu un konkursa noteikumiem pieejama tīmekļvietnē www.dizainabalva.lv. Latvijas Vieglās rūpniecības asociācijas biedri tiek īpaši aicināti izmantot šo iespēju, lai parādītu savus produktus un dizaina risinājumus nacionālā līmenī, stiprinot gan uzņēmuma, gan visas Latvijas dizaina atpazīstamību. Konkursā piedaloties, iespējams ne tikai saņemt profesionālu vērtējumu, bet arī veidot jaunas sadarbības, iedvesmot citus nozarē un gūt starptautisku atpazīstamību. Šī ir iespēja parādīt, ka Latvijas vieglās rūpniecības produkti ir inovāciju un radošuma līderi, vienlaikus demonstrējot ilgtspējīgu, funkcionālu un estētiski izcilu dizainu, kas spēj konkurēt pasaules tirgū.

Avots: km.gov.lv

 


“Aizkaru Fabrika”: komunikācija, radošums un tehnoloģijas logu noformējumu risinājumos

Intervijā piedalās:
Nadīna Hartmane
“Aizkaru Fabrika”
Logu noformējuma dizainere


Kādu pievienoto vērtību uzņēmuma izaugsmei sniedz darbinieku profesionālā pilnveidošana?

Darbinieku kompetenču attīstība vienmēr ir tiešā veidā saistīta ar uzņēmuma spēju augt un attīstīties. Jo zinošāks un prasmīgāks ir darbinieks, jo plašāku pakalpojumu spektru un kvalitatīvāku pievienoto vērtību viņš spēj nodrošināt katrā projektā. Mums ir būtiski iet laikam līdzi — nozare attīstās, parādās jauni materiāli, digitālie risinājumi un inovatīvas pieejas, kuras jāprot integrēt projektos.

Svarīga loma ir arī ikdienas mācīšanās procesam. Katrs jauns klients un katrs jauns projekts dāvā jaunas atziņas, kas paplašina profesionālo skatījumu un palīdz izvairīties no kļūdām nākotnē. Mēs uzņēmumā apzināti cenšamies šo zināšanu apriti padarīt nepārtrauktu — kolēģu savstarpēja informācijas nodošana, kopīgs risinājumu apskats un diskusijas ir daļa no mūsu darba ritma.

Kāda ir bijusi jūsu saskarsme ar profesionālo pilnveidi nozarē?

Mana pieredze profesionālās pilnveides jomā ir ļoti praktiska un tieša. Novērojot, ka interjera dizaineriem, arhitektiem un dekoratoriem dažkārt pietrūkst zināšanu par niansēm, kas saistītas ar logu noformējuma specifiku, mēs uzņēmumā iniciējām specializētu apmācību semināru. Mērķis bija pievērst uzmanību sīkajām, bet būtiskajām tehniskajām detaļām — tām, kas gala rezultātā nosaka gan produkta kvalitāti, gan klienta apmierinātību. Izstrādājām plašu, saturiski bagātu semināru, kas guva lielu interesi un augstu apmeklētību.

Šis projekts parādīja divas lietas. Pirmkārt, nozarē patiešām trūkst specifisku zināšanu, kas nepieciešamas, lai pilnvērtīgi nodrošinātu pakalpojuma kvalitāti un precīzi izpildītu klienta prasības. Otrkārt, šādas apmācības ir ļoti resursietilpīgas — tās prasa laiku, enerģiju un rūpīgu sagatavošanos. Interese ir tik liela, ka šādus seminārus varētu rīkot teju katru mēnesi, taču to nodrošināšanai nepieciešami būtiski uzņēmuma resursi.

Kādas prasmes un kompetences nākotnē būs svarīgas nozarē?

Nākotnē īpaši svarīgas būs prasmes, kuras tehnoloģijas nespēj aizstāt — pirmkārt jau komunikācija. Cilvēciskais kontakts, uzticēšanās un profesionāls dialogs joprojām ir pamats veiksmīgai sadarbībai ar klientiem un partneriem.

Vienlaikus nozare kļūst arvien tehnoloģiskāka, tāpēc svarīga būs fleksibilitāte un spēja lietot digitālās sistēmas, kas integrē dizaina, ražošanas un projektu vadības procesus. Profesionāļiem būs jāspēj apvienot radošumu ar tehniskām zināšanām un orientēšanos modernajās platformās, jo tikai šāda kombinācija ļaus arī logu noformējuma nozarei funkcionēt 21. gadsimta līmenī.


Kursa nosaukums:

“Klientu apkalpošanas kultūras pilnveidošana”

PASNIEDZĒJS:
Dzintars Koknēvičs
SIA “Mercuri International” Valdes loceklis un biznesa konsultants

Kursa nozīmīgākās tēmas:

1. Iemesli klienta apmierinātībai vai neapmierinātībai
2. Apkalpošanas kultūras ietekme uz lojalitāti
3. Metodes pozitīvas komunikācijas nodrošināšanai
4. Klienta situācijas, vajadzību un vērtību izpratne
5. Pamatprincipi ilgtermiņa sadarbības turpināšanai
6. Rīki klientu apmierinātības novērtēšanai
7. Darbinieku loma apkalpošanas kultūras veidošanā


2025. gada 15. jūlijā Eiropas Parlaments paziņoja par vienošanos par ESF+ finansējuma palielināšanu, lai veicinātu prasmju attīstību un risinātu jaunus izaicinājumus. Šī vienošanās nodrošina, ka atbalsts paliek mazākām organizācijām un apmācībām, kas stiprina cilvēkus un sabiedrību. Marit Maij, Eiropas Parlamenta ziņotāja (S&D), uzsvēra:

“Mēs sarunās esam nolikuši skaidru robežu: ESF+ turpinās ieguldīt cilvēkos, nevis lielos uzņēmumos. Šī vienošanās nodrošina, ka atbalsts paliek mazākām organizācijām un apmācībām, kas stiprina gan cilvēkus, gan sabiedrību.”

Avots: euperspectives.eu

 


Klātienes apmācību norises formāts uzņēmumiem

VIEGLĀS RŪPNIECĪBAS UZŅĒMUMU ASOCIĀCIJA

Piedāvā apmācību projektiedāvā apmācību projektu “Vieglās rūpniecības un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekts”.
Projekta nr. 4.2.4.1/1/24/A/003

Projekts tiek īstenots līdz 2029. gada 31. decembrim
Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu: apmacibas@atci.lv
Projekts balstīts uz Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas mērķiem:

• Veicināt mūžizglītību
• Nodrošināt elastīgas prasmju pilnveides un pārkvalifikācijas iespējas
• Atbalstīt jaunu prasmju apguves nepieciešamību
• Sekmēt profesionālo mobilitāti

Projekts tiek īstenots ar Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) finansiālo atbalstu.

Publikācijā paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.

INFORMĀCIJA PAR PROJEKTA DARBĪBU ĪSTENOŠANAS VIETAS PIEKĻŪSTAMĪBU:

Projekta ietvaros tiek nodrošinātas darbības projekta darbību īstenošanas vietas piekļūstamības nodrošināšanai cilvēkiem ar invaliditāti un funkcionāliem traucējumiem, vecākiem ar maziem bērniem un senioriem, t.sk.:

• Nodarbinātām personām ar darba devēju (projekta gala labuma guvēju) starpniecību tiek nodrošināta piekļuve informācijai par apmācību norises vietu, tās piekļūstamību un aprīkojumu, t.sk. tiek nodrošināta pieslēgšanās mācību norisei attālināti.

• Nodarbinātām personām ar darba devēju (projekta gala labuma guvēju) starpniecību tiek nodrošināta piekļuve informācijai par kvalifikācijas celšanas pasākumiem un iespējām uzņēmumos, t.sk. informācija pēc pieprasījuma tiek sniegta no Biedrības (projekta īstenotāja) puses, saziņai izmantojot norādīto projekta kontaktinformāciju.

• Darba devēju (projekta gala labuma guvēji), piesakoties dalībai projektā tiek aicināti informēt par atbalsta darbību nepieciešamību piekļūstamības nodrošināšanai cilvēkiem ar invaliditāti un funkcionāliem traucējumiem, vecākiem ar maziem bērniem un senioriem.Projekts tiek īstenots ar Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) finansiālo atbalstu.

Publikācijā paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus.

Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.


Lejupielādēt PDF

Categories: Ziņas